Friday, October 23, 2009

White Water Rafting


Tanggal 29 Nov 20008, Ain Karis ajak rafting... reaction aku...gile best..aku ajak berbudak lain...
alasan mereka :

  • Mahal la aku leh dapat RM35 je
  • Aku x tau berenang
  • takde masa
  • benda mengarut ...membazir

ajak punya ajak at last aku ngan Uda je yg on... kitaorang confirm je ngan Ain... Dia pon gamble on gak..Then Aiza lak...confirmkan join this activity...So bayarannya = RM135 ...lokasi : Gopeng ...FYI kitaorang gamble je ...gi sana not knowing pegi ngan sapa .... then Ain bagitau yg kita akan join group "Boots N Fins"... aku on je asalkan kita enjoy dah....sampai je tempat takeoff ..mak ai ramai nye orang ...bebudak group "Fitness first"pon ada... aku rasa ah kat 12-13 raft la yg ada...the first time rafting experience adalah yg terbaik ...




Aku rasa berbaloi bayar RM135 tu...njoy tahap extreme...xkisah...superb experience...FYI kitaorang amik package from RIVERBUG ... guider semua...carekk.. terbaik ...semua tau camne nak have fun...kitaorang yg beginner ni terasa cam pro rafter hahahhahahahha...sila lah ke site diaorang




Baru2 ni 12 october 2009... aku gi rafting skali lagi... kali ni kat Sg padas, Sabah... bebudak riverbug cakap..kat gopeng adalah Baby river...giler...kat padas tu Mak river tuuu... pasal previous experinece kat gopeng tu syok yg teramat...aku gamble gak pegi....peserta adalah sama...cuma tambah lagi 7 orang..kkikkikik tahniah Ain ko berjaya meracuni ramai orang untuk melakukan aktiviti ini... contender adalah Aku, Ain, Aiza, Uda (seperti biasa)...Loh, Azza, Adrea, Hanis, Bigg ,Warie... n adik aku Rehanni...

Kali ini lagi best... sbb ramai bebudak kitaorang...2 raft milik kitaorang.. macam 2 aksi ada...naik rodeo, berjoget atas raft, kuak lentang dalam raft , yang kayuh cam perahu naga yg kayuh naik gondola pun ada..tapi yg paling sedih aku terjatuh dari raft huhuhu

Tapi Syokkkk.. please view below video as im in it kikikkiik... klau korang pehati betul orang yg berlagak siap pusing2kan paddle...n leh pusing belakang tunjuk peace itulah aku ... n yg jatuh dihempap orang yg besar itu pon aku huhuhuhu. Satu lagi yg buat Sg Padas differ ngan Gopeng...ialah journey dia.... naik keretapi oldskool cam kat India tu...and naik perahu yg bila2 leh terbalik...gila extreme...pakej bayaran untuk Sg Padas rafting adalah sebanyak RM210 including transport ke Sg Padas from KK, breakfast,makan tengahari (BBQ tu) and transport balik ke KK

gambar2 raft kat padas as per attach below








Konklusinye aku rasa berbaloi bayar kat RM100-RM200 ni..rugi oooo x try....extreme experience..and aku rasa bayaran tu adalah average untuk White water Rafting cuma Riverbug mahal skit...tapi service diaorang terbaikkkkkk punya.
Untuk orang yg cakap leh dapat bayaran lagi murah silakan...sampai RM35 tu aku rasa korang naik benda ni kut



No comments:

Post a Comment