Monday, May 2, 2011

PaSse-TeMps

Dari kata wikpedia sebuah ensiklopedia bebas, Hobi merupakan aktiviti rekreasi yang dilakukan pada masa lapang bagi menenangkan fikiran seseorang.Tujuan hobi adalah untuk memenuhi minat dan mendapat keseronokan, bukan mendapat pulangan. Terdapat pelbbagai jenis hobi seperti mengumpul, membuat, membaiki, bermain dan pendidikan dewasa. Ada hobi percuma dan ada yang memerlukan belanja. (Boleh caya ke definisi wikipedia ni)

Kebanyakan orang tau yang aku minat fotografi dan menjiwai alam dan karenah manusia... ye memang itu hobi aku. tapi kekadang aku perlu kelainan. sesuatu yang baru..mencabar kebolehan aku ....

satu malam aku bermalam di rumah rakan sekerja.... masuk je bilik dia ...aku terpukau dengan koleksi yang dia ada. sesuatu hobi yang unik.... hahahaha xsangka personalitinya yang matang ada secubit personalitinya yang keanak-anakkan.... tapi bagi aku itu sesuatu yang cool


Koleksi Transformer kebanyakannya adalah optimus prime


Koleksinya berjumlah hampir RM15,000... wow leh wat hantaran tu


ni yang paling aku teruja Optimus Prime versi Mickey Mouse


Optimus Prime Nike ... cool.....

P/S: satu malam aku xleh tido duk belek-belek anak patung ni..... Teruja tu....hehehheh

Dengan pengalaman ku di rumah rakan sekerja ku, aku tekad untuk dapatkan hobi yang baru... tapi perlu diingat aku tidak akan meninggalkan hobi fotografi and semangat nature ku ini.

Terlintas... aku terpikir apa jadi dengan bilik ku.... dah lama tu x kemas bilik... so aku memulakan satu operasi yang dinamakan operasi memusnahkan habitat primat.. kenapa itu adalah rahsia... XD... Dengan bermodalkan RM150 sahaja aku berjaya mendekorasikan bilik ku menjadi seakan-akan sebuah galeri gambar... yang membuat ibu dan adik-adik ku teruja... oleh itu dengan tidak secara langsung idea dan taraf aku setanding Eric Leong kikkikikii




Dan bilik ku ini telah menjadi tumpuan sanak saudara ku yang datang menziarah... so aku perlu berdisplin untuk coverline benda yang perlu huhuhuhuh

Cuti ku panjang lagi.... aku cuba mencari idea-idea untuk mengisi ruang masaku.. sepatutnya aku perlu pergi melancong ke apa untuk menenangkan fikiran. Akan tetapi aku mengambil keputusan untuk luangkan masa di rumah sahaja disebabkan masalah-masalah tertentu... dengan tertiba sahaja, selepas menonton rancangan Masterchef... aku mencuba untuk memasak... pernah masak gak dulu tapi ini serius dining nye masak....
hahhaha aku rasa sukses disebabkan tiada komplen dan orang yang sakit perut... oleh itu dianggap aku ni kira  terrer gak XD

P/s ini blog saya klau ada sesi bangga diri itu hak saya .....

Di sini saya lampirkan hidangan-hidangan yang disediakan oleh saya sendiri... resipi sendiri xde tiru-tirunye XD...gordon ramsey mesti terkejutnya


Italian Herb, Potato and Egg Mash Luis RiTz Style


Classico Ritz Cream sauce Fettuccine with Prawn and Cuttelfish




RitZ Salad



Kepada salah seorang kawan saya yang tidak perlu disebutkan namanya...ini bukan ciri-ciri Gay..ini adalah ciri-ciri seorang suami yang sayangkan isterinya :P

4 comments:

  1. kalau ini FB, dah lama click 'LOIKE' tgk all the food! semoga yg memakannya, perut masih x meragam dan rutin masih seragam haha!

    ReplyDelete
  2. tolong courier kat taman *bleep* boleh?

    ReplyDelete
  3. Boleh!!! Taman apa yer taman maritim, taman tasik, taman negara, taman botani or taman tema keriangan ker

    ReplyDelete