Sunday, November 1, 2009

Arya70s goes Wild



Aku lahir dari nafsu liar kedua orang yang bersatu
Aku hidup di tengah dunia yang liar kehilangan arah
Aku mati terkubur maut dalam liang kubur yang liar
Sungguh! Aku ini binatang liar
Aku ini Gajah Yang ingin sentiasa di hadapan
Seperti Gajah merempuh segala pancaroba
Aku ini rajawali Yang ingin mencengkam harapan
Seperti rajawali mencengkam mangsa dengan cakar-cakarnya
Aku ini singa Yang ingin mengoyak dunia
Seperti singa mengoyak musuh dengan taring dan kukunya
Aku ini ular Yang ingin membelit pengetahuan
Seperti ular membelit sebatang pohon dengan tubuh panjangnya
Aku liar Namun Aku dipaksa jinak Oleh Yang Maha Satu
Aku menjadi tenang Terkendali Diam Bahkan terbius
Dibius oleh morfin Yang bernama Agama Moralitas Adat istiadat Ketidakberdayaan Dan Diriku sendiri
Kini Jiwaku dan hatiku Selalu bertengkar
Jiwaku lembut Bagaikan jiwa seorang pujangga
Namun hatiku keras Bagaikan hati seorang pemberontak
Benar kata Albert Camus
Kita ini semua pemberontak
Lahir sebagai pemberontak
Hidup sebagai avonturir
Mati sebagai binatang liar
Sebab aku ini Si binatang liar
Nukilan - Arya 70s
P/S : Inspirasi dari Azmi Hassan - Bro ko skang dah Liar

No comments:

Post a Comment